Sunday, July 26, 2009

ආදරේ... ගොඩක් දුර ගිහින්...

ආදරය... ඒක ගැන නිර්වචන දෙන්න තරම් ලොකු දැනුමක් මට නෑ කියල මම දන්නව. ඒත් මට දැනෙන විදිහට පුංචි දේවල් වගයක් කියන්න මට හිතුණා. ආදරයක් පටන් ගත්ත මුල්ම කාලෙදි ඒක ගොඩක් ලස්සනයි. හරියට හීනයක් දකිනව වගේ. ඒත් කාලයත් එක්ක ඒක ඇල් මැරිල යනව. ඒක තමයි ආදරේ හැටි.

ආදරයක් ඇති වෙන්නෙ දෙන්නෙක් අතර ඇති වෙන attraction එකකින්. ඒ නිසා මුල් කාලෙදි ඒ දෙන්න අතර හුවමාරු කරගන්න දේවල් තියෙනවා. ජීවිතේ වෙනසක් වුණා වගේ හැගීමක් දැනෙන්න ගන්නවා. පහු වෙනකොට ඒකත් අනිත් දේවල් වගේම සාමාන්‍ය දෙයක් වෙනව කිසිම වෙනසක් නැතුව යනව. කොයි තරම් ආදරේ කරත් එක කුටුමිබයකට ආවට පස්සෙ එකිනෙකාට, අපෝ මල වදයක් කියා ගන්න තරමටම අප්පිරිය වෙනව.

මොනා වුණත් 80 දශකෙට කලින් ජීවත් වෙචිච අයට අද ජීවත් වෙන අයට වඩා නම් ආදරේ ගැන හැගීමක් තිබුණ කියල මට හිතෙනව. ඒ කාලෙ තිබුණ සින්දුත් ඒකට එක හේතුවක් වෙන්න ඇති. මොකද ඒ කාලෙදිත් මිල්ටන්ගෙ එහෙම සින්දු අහද්දි ඇස් වලින් කදුලූ වැටිච්ච
මිනිස්සු එදත් ජීවත් වුණා. ඒත් අද වෙද්දි නම් ඒක ගොඩක් වෙනස් වෙලා. මිල්ටන්ලගෙ සින්දු අහන කෙනෙක්ව අද නම් බෙහෙතකටවත් හොයාගන්න හම්බවෙන් නෑනෙ. ඒ නිසාම අද ආදරේ කරන අයට ආදරේ කියන එක ඒ තරම් දැනෙන් නැහැ. සමහර විට ඒක හොද වෙන්නැති ඒත් මට නම් ඒක දැනෙන්නෙ මිනිස්සු ටිකෙන් ටික machine විගෙන යනව වගේ, මිනිස්සුන්ගෙ හැගීම් මැරිල යනව වගේ. ඒක මට විතරක් දැනෙන දෙයක්ද දන්නෙ නැහැ.

සමහරු දන්නැහැ වචන වලින් ආදරයක් කොයි තරම් දුර ගෙනියන්න පුලූවන්ද කියල. ආදරේ කරන්නත් වෙනම භාෂාවක් තියෙනව. හරියට භාෂාව දන්නෙ නැති කෙනෙකුට ලස්සන ආදරයක් ගොඩ නගන්න බැහැ. අනිත් කෙනාගෙ සිතිවිලි ඇතුලට යන්න නම් ඒ භාෂාව ඉගෙන ගන්නම වෙනව. මොකද වචන වලින් තමයි අනෙක් කෙනාගෙ ඔලූව ඇතුලෙ fantasy 1ක් ගොඩ නගන්න පුලූවන් වෙන්නෙ. ඉස්සර හිටපු මිනිස්සුන්ට ඒ වචන දැණුනා. ඒ ගැන හැගීමක් තිබුණ බොරුවට ඒ වචන පාවිච්චි කලේ නෑ. ඒත් අද ආදරවන්තයෝ ඊට වඩා ගොඩක් දක්ෂයි. ඒ අයට පුලූවන් ආදරේ ගැන කිසිම හැගීමක් නැතුව වුණත් ඒ වචන එක්ක play කරන්න මොකද අනිත් කෙනා ගැන කිසිම හැගීමක් ඒ අයට නැහැ.

ඒ නිසා ලංකාව ඇතුලෙ මේ වෙන කොට නම් ආදරේ කියල දෙයක් ඉතුරු වෙල තියෙනව කියල මම විශ්වාස කරන් නැහැ. කුටුම්බ වෙච්ච අය ඒකෙන් අයින් වෙන එක සදාචාරාත්මක නැති නිසා කොහොම හරි ඒක ඇතුලෙ ජීවත් වෙනව. අලූත් පරම්පරාවට නම් ආදරෙ කියන එක ඒ තරම් අදාල දෙයක් නෙමෙයි. ඒ අය ජීවත් වෙන පරිසරයයි ,මේ කාලෙ හැදෙන සින්දුයි නිසා ඒ අයට දැනෙන ආදරේ තියෙන්නෙ පොඩි සීනි බෝල ගතියක්. ඒ නිසා ඉස්සරහට romantic love 1ක් දකින්න,විදින්න හම්බෙන එකක් නම් නැති වේවි.......

3 comments:

  1. සහතික ඇත්ත......
    අද කාලේ කොල්ලොත් නිකන් පැනියෝ විතරයි...
    කෙල්ලොත් සීනී බෝල බඩු කැලීවෙලා...
    අවංකව ආදරේ කරන ජෝඩුවක් හොයාගන්න එක අර නොමල ගෙයකින් අබ හෙව්වා වගේ......

    ReplyDelete
  2. ඒක ඇත්ත දසුන්,මමත් really love karapu kenek. eyage sathuta wenuwen mama eyata lan una. eeth eya ada wenakota maawa amathaka karala.den mata eyawa amathaka karanna bee. mama hari asaranay..mata wena kenekgena hithannabee.

    ReplyDelete